Mic dejun rapid, gustos si dietetic

Cati dintre noi, prinsi in valtoarea pregatirilor de dimineata, nu sarim peste micul dejun?! Niciodata nu avem timp sau mancam pe fuga, uitand ca, de fapt, tocmai micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. De ce? Pentru ca ne asigura “combustibilul” de care avem nevoie pentru a ne incepe ziua in forma. Daca neglijam aceasta masa, organismul se resimte si pe buna dreptate: e ca si cum am vrea sa plecam la drum cu o masina al carei rezervor este gol.

Stim insa ca nu e intotdeauna usor sa-ti gasesti timpul si mai ales linistea pentru a manca in tihna micul dejun. De aceea, te ajutam si noi cu cateva sugestii foarte rapid si usor de preparat:

Clasicele cereale cu lapte sau iaurt dietetic. Da, poate ca te-ai plictisit de ele, dar ramane cea mai consistenta si mai rapid de preparat varianta de mic dejun – avantaj deloc de neglijat, mai ales dimineata devreme, cand nu stii ce sa faci mai repede pentru a ajunge in timp la serviciu sau la scoala. Nu orice cereale sunt insa la fel de bune: evita-le pe cele procesate. Cele mai sanatoase sunt, desigur, cele integrale. Daca nu-ti surade insa ideea de a manca fulgi de ovaz care, sa recunoastem, nu prea au gust, macar alege unele fara zahar, miere sau ciocolata. O combinatie tip muesli cu mai multe tipuri de cereale, seminte, alune, stafide si fructe uscate ar putea fi o solutie si gustoasa, si satioasa, si sanatoasa. Laptele sau iaurtul o sa se incadreze si el, cuminte, intr-un maximum 1,5-2% grasime.

Shake sau salata de fructe. O varianta mai putin obisnuita la noi, dar foarte sanatoasa, dat fiind faptul ca fructele trebuie consumate, dupa cum recomanda nutritionistii, fie dimineata, pe stomacul gol, fie intre mese – niciodata ca desert, pentru a nu fermenta in stomac in combinatie cu celelalte alimente!

O reteta delicioasa, incercata chiar de noi, este shake-ul de fructe, foarte rapid si usor de preparat daca ai la indemana un blender sau un mixer obisnuit. Poti alege o banana, 4-5 capsuni, zmeura, caise, piersici sau orice alte fructe doresti – mai putin citricele, care, fiind acrisoare, vor determina imbranzirea laptelui. Taie fructele in bucatele, pune-le intr-un recipient inalt, toarna o cana de lapte (250 ml) deasupra si mixeaza aproximativ 2 minute. Nu e nevoie sa adaugi zahar sau indulcitor, fructele coapte sunt suficient de dulci. La alegere, poti presara deasupra putina scortisoara sau cacao. Vei obtine o bautura delicioasa, hranitoare si energizanta.

La fel de indicata pentru micul dejun este si o salata de fructe: taie in cuburi sau rondele 3-4 fructe de diferite soiuri, amesteca si… gata, salata este gata! Eventual, o poti consuma cu un iaurt slab, ca sa-ti asiguri si necesarul matinal de grasimi si proteine. Chiar daca pare o masa frugala, vitaminele si mineralele pe care le contine iti vor asigura energia de care ai nevoie la inceput de zi. In plus, este si foarte gustoasa.

Mic dejun continental. Cand vrei sa mai alternezi meniul, celeb sex tape poti manca, la alegere, o felie de sunca slaba de Praga, un ou fiert, 2 linguri cu branza de vaci dietetica, iaurt. Ca bauturi, opteaza pentru un suc de fructe proaspat stors, un ceai verde sau o cafea “indoita” cu lapte dietetic. Evita untul, dulceata, mezelurile si branzeturile grase, produsele de patiserie, baconul, carnatii, pateul de ficat, omleta sau ochiurile prajite in ulei (alege, in schimb, ochiurile romanesti, pregatite in apa clocotita). Painea este permisa in cantitati rezonabile: 1-2 felii. O data la 2-3 zile, poti consuma 1 lingurita de miere.

Foarte important: indiferent in ce moment al zilei, nu manca niciodata pana cand simti ca nu mai poti inghiti nici macar un dumicat. Nu te teme, Slim & Fit va avea grija sa nu-ti fie foame!

FacebookTwitterYahoo MessengerMySpaceGoogle ReaderGoogle BookmarksShare

2 thoughts on “Mic dejun rapid, gustos si dietetic

  1. Pingback: Carbohidratii, spaima siluetei? | Blogul Slim&Fit

  2. Pingback: Cum slabim rapid si natural dupa sarbatori (1) | Blogul Slim&Fit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>